vill 2 timmar norrut i helgen

 
bilder från Davids landställe, Hallstavik, början av januari 2009

Nu har jag varit duktigt. Jag har läst de sista sidorna vi skulle läst i svenskan tills imorgon, jag har även skrivit klart en text och stödord som ska vara med i en powerpoint till engelskan. Så det enda som är kvar att göra nu är att välja ut två citat från de vi läst som man kan koppla till en sak som författaren sagt angående boken och varför han skrev som han skrev. Det är skitsvårt, för jag förstår knappt vad han menar. Men det är bara att välja ut två citat och sen är kvällen (och helgens!) plugg klart, gud vad skönt!
I helgen kommer jag inte hinna plugga så mycket. På lördag ska jag jobba cirka 09.30-15.30 och på söndag samma tider ungefär. På lördagskvällen ska jag även med mamma och pappa ut till mormor å morfar på Värmdö för att gratta lite födelsedagar. Så det kommer inte bli mycket tid över till varken plugg, kompisar eller David.
Fast David åker ju upp till landstället uppe i Hallstavik med sina föräldrar i helgen.. Synd att det är just nu i helgen, jag vill ju följa med upp! Det är så enormt fint där uppe! Förvisso har jag bara varit där en gång, och då var det jättemycket snö, hur mysigt och fint som helst! Jag kan tänka mig att det även är megafint där på sommaren alla härliga sommardagar..
Fast jag jobbar ju typ 2 helger, ledig en helg, jobbar 2 helger, ledig en helg, osv. Så det blir ju lite tajt med helger. Men jag tänkte att om några veckor fråga om det är ok att jag jobbar varannan helg istället. Det skulle bli både bättre och lättare då. Men det får vi ta då..

Oh well, jag hoppas David hör av sig snart! För om han hinner plugga klart till klockan åtta typ, så kanske jag åker till honom eller så kommer han hit, sova tillsammans. Eftersom nästa gång jag kan se honom ordentligt inte blir förens på måndag typ.. :/ Så hoppas på att få se honom ikväll/imorgonförmiddag iaf..

Nae, nu ska jag väl hitta på något annat och kolla hur det går för pojken borta på Markörvägen..
Hare bra!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0