onsdagen


Edsbergsparken, den 21 november 2008


Heey, nu så är jag äntligen hemma efter en lång dag i skolan. Dagen började med 2 timmar Engelska då vi såg klart filmen och sedan diskuterade lite kring den. Filmen var hemsk, riktigt hemsk. Den heter "Once were soldiers". Det handlar typ om en familj; mamma, pappa och deras 5 barn. Pappan misshandlar typ mamman och nästan dottern också. Pappans kompis(?) våldtar dottern i familjen också, sedan tar dottern självmord. Det händer även en massa andra hemska saker i filmen. Den handlar mer eller mindre om alkohol och problem som hör till/medföljer.

Efter Engelskan var det iallafall en timme Foto då vi bara satt och lyssnade när läraren pratade om jättetråkiga saker. Sen var det en timme Svenska då vi skulle börja på våran krönika. Jag har fortfarande absolut ingen som helst idé om vad jag ska skriva om. Snälla kom med tips!!

Sedan var det lunch, som blev med Frida och Lovisa idag! Efter vi ätit gick jag och Frida omkring lite och postade även varsitt vykort från receptionen i skolan. Tillslut hamnade vi i musikkorridoren där Frida spelade lite gitarr och så.

Vid halvtvå var det dags för projektarbete, då vi snackade med våran handledare först och sedan redigerade klart häftet. Vid halvfyra åkte jag och Fia till Sollentuna och hon åkte hem. Själv tittade jag förbi Sollentuna Bibliotek efter en bok, men den fanns inte där, så jag ska åka till Edsbergs bibliotek imorgon när Sofia har hål, och så ska jag även äta med henne imorn! :)
Nu när jag kommit hem har jag varit ute med hunden och,, inget mer. Jag är grymt hungrig och trött. Världens bästa humör har jag väl inte heller just nu.. Men men..
Hare bra!
Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0