tankar kring studenten

Nu har jag haft min sista lektion och skoldag på Rudbeck nånsin. Det känns jättetråkigt! Jag kommer aldrig mer gå i de där korridorerna och möta folk man känner. Jag kommer aldrig mer få säga lycka till inför någon av mina bästa vänners prov precis innan lektionen. Jag kommer aldrig mer äta i matsalen. Jag kommer aldrig mer vara där för att gå på lektionerna. Det är så sjukt sorligt tycker jag! För jag har verkligen aldrig trivts så bra som jag gör i skolan just nu. De senaste två åren har typ varit de bästa åren i mitt liv. Jag har träffat så mycket nya människor som jag har lärt mig så mycket av. Jag skulle absolut inte vara den personen jag är idag om jag inte träffat dom. Det är helt sjukt. Jag kommer sakna Rudbeck enormt mycket. Det är en sak jag är säker på.

Jag känner mig så liten och stor på samma gång. Stor för att jag lyckades med bra betyg och studenten på torsdag. Jag är klar med det grundläggande inom skolan. Men ändå känner jag mig så liten. Allt som kommer nu är så nytt! Jag kan ingenting om livet efter studenten. Kan ingenting om hur det är att verkligen klara sig själv. Men jag kan klara det.

Det var inte meningen att det här skulle bli värsta inlägget om hur ledsen jag är att det börjar ta slut. Men det fick bli så. Men jag är inte bara ledsen. Det är klart att jag är stolt över mig själv! Jag har lyckats ta mig igenom 12 år av skola och går ut med betyg som jag ändå är ganska så nöjd med! Jag hade kunnat göra bättre, det vet jag. Men jag är nöjd, ändå. I höst har jag ingen aning om hur det blir. Jag hoppas jag kommer in på det jag vill komma in på. Annars vet jag verkligen inte vad jag ska göra under ett år.. Men jag hoppas!

I sommar händer en hel del saker för min del. Först nu då ska jag ta studenten, ha picknick på lördag med massa vänner från Rudbeck. Sen nästa onsdag är det karaoke-kväll på Dovas. Sen är det Midsommar som definitivt ska firas med vänner! Första veckan i juli åker mina föräldrar till Turkiet, och jag och David ska bo här hos mig och vara hundvakt åt Daisy. Jag och David ska även försöka ta en Sista Minuten resa någonstans i sommar. Och så ska vi vara med massa folk på Davids landställe. Och även på Annies landställe. Så jag har hela sommaren fullt uppbokad! Hoppas bara jag har råd med allt.. Lite pengar i studentpresent vore ju inte helt fel! Annars tvivlar jag starkt på att jag kommer ha råd med allt i sommar..

Hur som helst, jag kommer ha en bra sommar. Och har haft fantastiska år på Rudbeck de senaste 2 åren. Nu hoppas jag bara på att jag kommer in på ett bra program till hösten på Universitetet!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Det är verkligen overkligt men så kul. Skräck-blandad förtjusning.

2009-06-08 @ 14:22:00
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0