Första dagen på jullovet och jag är sjuk

Jag skulle ju åkt iväg idag till stan med Sofia O för att besöka våra vänner på McDonalds och så skulle hon kolla på julklappar sen. Men jag är sjuk, så jag kan inte åka någonstans idag :( Det suger verkligen! Jag hatar att vara sjuk och alla planer blir inställda då. FAN! Jag och David snackade även igårkväll lite om ifall jag skulle dra till honom ikväll och se en film eller så, men jag lär väl inte få åka dit heller :( Imorgon ska jag jobba, så det är nog bäst att jag bara stannar hemma idag och vilar upp mig. Men jag hatar att bara göra ingenting. Vad ska jag göra idag då liksom? Börja plugga inför filosofiprovet? Se en film? Baka pepparkakor? (fast vem kommer våga äta dom sen om jag bakar dom när jag är sjuk?). Aja, det får bli en hel, lång dag hemma där man bara går i cirklar typ.
Min hals känns som taggtråd, och det känns verkligen som att en riktigt ordentlig förkylning kommer bryta ut vilken sekund som helst. Fine om jag är sjuk på julafton, men nyår måste jag vara frisk på iaf! Det här får inte förstöra hela jullovet.. Asså, det är första dagen på ett härligt jullov, och jag blir sjuk?! Faaan.

Jag skulle bli så glad om någon ba kom och typ "Hej, här får du en kram och lite choklad". Det behövs just nu. Men det är väl inte ens någon som är hemma och läser min blogg och det idag..

Anyway, jag såg ju Twilight med David i förrigår hemma hos honom. Asså, jag har hört (och sett på trailern) att den skulle vara så sjuukt bra och folk ser om den flera gånger på bio och så. Men jag vet verkligen inte om jag tycker att den var såå bra. Visst, kvalitén var inte den bästa, och det var inte textat så jag förstod inte allt de sa. Sen så missade jag väl lite av filmen ibland. Men ändå, trodde den skulle vara bättre.


Nu ska jag väl försöka svälja en tablett, och hoppas på att det inte gör alltför ont..

Ha en bättre lördag och start på jullovet än mig!

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0